بلاگ

بهترین راه های تقویت اسپیکینگ تافل

در آزمون تافل، بخش اسپیکینگ نقش مهمی در ارزیابی توانایی ‌های زبانی شما دارد. این بخش به شما فرصت می ‌دهد تا نشان دهید که چگونه مکالماتی در مورد موضوعات مختلف برگزار کنید. امتیاز در این بخش به اهمیت بالایی برای تعیین سطح زبانی شما در دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزشی دارد.

بنابراین توصیه می شود که پیش از شروع آزمون مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید. حال چگونه باید این کار را انجام دهید؟ در این مقاله قرار است که بهترین راه های تقویت اسپیکینگ تافل را شرح دهیم. بنابراین توصیه می شود که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بهترین راه های تقویت اسپیکینگ تافل چیست؟

پیش از انجام هرکاری به منظور تقویت اسپیکینگ تافل، لازم است که با ساختار سوالات بخش اسپیکینگ تافل آشنا شوید. به عبارت دیگر لازم است بدانید که در این بخش سوالات به شکلی مطرح می شوند و دارای چه نمره ای هستند. ابتدا با تعداد سوالات شروع می کنیم. لازم به ذکر است که در آزمون تافل و در بخش اسپیکینگ شما ملزوم به پاسخ دهی به 6 سوال می باشید. هر 6 سوال بدین گونه می باشند که می بایست در میکروفون صحبت و مهارت اسپیکینگ خود را نشان دهید.

بهتر است بدانید که 2 سوال اول مستقیما از شما پرسیده می شوند. اما الباقی سوالات معمولا بدین گونه هستند که باید متنی را مطالعه یا مکالمه ای را گوش کنید و سپس راجب آن صحبت کنید. نمره این بخش از 30 می باشد و شما برای قبولی لازم است که نمره بالاتر از 25 را کسب کنید. ضمن اینکه زمان این بخش از آزمون تافل معمولا 17 دقیقه است.

تمرین مکالمه

یکی از بهترین راه های تقویت مهارت اسپیکینگ تافل مکالمه کردن است. تمرین مکالمه بهترین روش برای افرایش مهارت اسپیکینگ و تاثیر مثبت بر روند امتحان می باشد. بنابراین در صورتی که قصد تمرین و افزایش مهارت خود را دارید، توصیه می شود که مکالمه را تمرین کنید.

برای انجام این کار در صورتی که از آشنایان شما به زبان انگلیسی مسلط هستند، بهترین کار این است که با او مکالمه کنید. در غیر این صورت می توانید از فیلم ها کمک بگیرید. بدین صورت که به مکالمه های آن گوش داده و سپس تمامی دیالوگ های آن ها را تکرار کنید.

خواندن متون انگلیسی و مقالات

یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای تقویت اسپیکینگ تافل این است که متون انگلیسی و مقالات را مطالعه کنید. انجام این کار از چند جهت حائز اهمیت است. اولین مزیت این کار این است که با لغات بیشتری آشنا می شوید و روز آزمون می توانید پاسخ های بهتر و کوتاه تری داشته باشید.

دومین مزیت نیز تقویت مهارت خواندن شما می باشد. زیرا در بخش اسپیکینگ آزمون تافل لازم است که متنی را نیز بخوانید و سپس با توجه به آن صحبت کنید. بنابراین بخش اسپیکینگ تنها شامل صحبت کردن نیست. بلکه ممکن است که لیسنینگ و ریدینگ نیز داشته باشد.

تقویت اسپیکینگ آزمون تافل

تمرین پاسخ دهی به سوالات

یکی دیگر از مواردی که در باعث موفقیت بیشتر شما در آزمون می شود، تمرین پاسخ دهی است. به عبارت دیگر بهتر است تمرین کنید که چگونه باید به سوالات پاسخ دهید. بهتر است که پاسخ های شما نه زیاد طولانی و نه کوتاه باشند. برای آشنایی با نحوه سوالات آزمون می توانید به آزمون های نمونه ای که در اینترنت موجود هستند، مراجعه کنید.

پیشنهاد ما:  رمزهای یادگیری زبان انگلیسی (سریع و تضمینی)

گوش دادن به لهجه های مختلف

یکی از مواردی که منجر به کسب نمره پایین در بخش اسپیکینگ می شود، این است که افراد با شنیدن لهجه های مختلف دچار سردرگمی می شوند. زیرا تنها به شنیدن یک لهجه زبان انگلیسی عادت دارند. در بخشی از آزمون ممکن است لازم باشد مکالمه ای را گوش داده و سپس بر اساس نکات و مطالبی که در آن ذکر شده است، متنی را برای صحبت کردن آماده کنید.

در چنین شرایطی اگر مکالمه ای که گوش داده اید، با لهجه های دیگری مانند لهجه اسکاتلندی و لهجه های دیگر باشد ممکن است نتوانید به درستی صحبت های او را درک کنید. لذا توصیه می شود که پیش از شرکت در آزمون به خوبی تمامی لهجه های دیگر را نیز تمرین کنید. با انجام این کار احتمال موفقیت شما در آزمون بیشتر می شود.

ضبط کردن صدای خود

برای اینکه بتوانید مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید، روش ساده دیگری نیز وجود دارد. این روش ضبط کردن صدای خودتان می باشد. توصیه می شود که متن مکالمه ای را بارها تمرین و صدای خود را ضبط کنید. پس از آن برای تمرین کردن صدای ضبط شده خود را گوش داده و سپس تمامی صحبت های خود را مجددا تکرار کنید. انجام این کار نیز تاثیر مثبتی بر مهارت اسپیکینگ شما دارد.

استفاده از لغات پرکاربرد

این نکته را به یاد داشته باشید که در آزمون تافل زمان محدود است. بنابراین ممکن است زمان زیادی برای فکر کردن و پاسخ دادن به سوالات را نداشته باشید. بنابراین توصیه ما به شما این است که ابتدا در ارتباط با لغات پرکاربرد تحقیق کنید.

بعضی لغات به گونه ای هستند که می توانند منظور شما را به صورت کامل برسانند. بنابراین در زمان شما صرفه جویی می شود. بنابراین بهتر است که در ارتباط با لغات و اصطلاحات پرکاربرد تحقیق نموده و زمان خود را مدیریت کنید.

تهیه کتاب های اسپیکینگ

یکی از روش هایی که می تواند منجر به موفقیت شما در آزمون تافل شود، تهیه کتاب های آموزشی و تمرینی می باشد. این کتاب ها نکات و روش های مناسبی را در ارتباط با تمرین کردن و تقویت مهارت اسپیکینگ تافل به شما می آموزند. بنابراین می توانید از این کتاب ها نیز استفاده نموه و مهارت اسپیکینگ تافل خود را تقویت کنید. در این کتاب ها روش های برای مدیریت زمان نیز به شما آموزش داده می شود.

تقویت اسپیکینگ با کتاب های آموزشی

تمرین تلفظ

تمرین تلفظ را به هیچ عنوان فراموش نکنید. یکی از مواردی که تاثیر مثبتی بر پاسخ دهی شما و در نهایت کسب نمره مناسب دارد، تلفظ صحیح است. بنابراین توصیه می شود که از کتاب ها یا ویدیوهای آموزشی موجود در اینترنت برای تمرین مهارت تلفظ خود استفاده کنید. با انجام این کار نیز می توانید مهارت اسپیکینگ تافل خود را تقویت کنید.

جمع بندی

هدف از تهیه این مطلب ارائه نکات و روش هایی کاربردی به منظور تقویت مهارت اسپیکینگ تافل است. امیدواریم که با استفاده از روش های گفته شده در این مطلب بتوانید مهارت اسپیکینگ تافل خود را تقویت و نمره مناسبی در این بخش کسب کنید.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *