بلاگ

روش های تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی

آنچه در این مطلب میخوانید

بدون تردید تسلط بر زبان بدون تقویت مهارت های زبان انگلیسی امکان پذیر نیست. وقتی زبان مادری خود را یاد می گیریم، ابتدا گوش می دهیم، سپس صحبت می کنیم، سپس می خوانیم و در نهایت می نویسیم. گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن چهار مهارت زبانی هستند که برای ارتباط کامل باید آن ها را توسعه دهیم.

به عنوان یک زبان آموز مبتدی باید به هر 4 مهارت زبانی دست یابید: گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. یادگیری یک زبان به شجاعت و تعهد زیادی نیاز دارد، و همین حقیقت که شما در حال خواندن این مطلب هستید، دلیلی بر این است که شما آن را در خود دارید. هر کدام از این مهارت‌ها روش‌های مخصوصی را برای تقویت خود دارا هستند که در ادامه در قالب تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تسلط بر مهارت های چهارگانه؛ راز موفقیت در زبان

چهار راز یادگیری زبان عبارتند از: صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن. اگر می خواهید به زبان انگلیسی مسلط شوید، باید به تقویت مهارت های زبان انگلیسی در هر چهار حوزه بپردازید.

خواندن و تقویت مهارت ریدینگ زبان گرامر شما را بهبود می بخشد، دایره لغات شما را گسترش می دهد و دانش شما را افزایش می دهد.

نوشتن به شما این امکان را می دهد که برای هر کسی به زبان انگلیسی پیامک ارسال کنید یا بنویسید، همچنین ایمیل بفرستید و گزارش تهیه کنید.

صحبت کردن و تقویت مهارت اسپیکینگ زبان با اعتماد به نفس به شما امکان می دهد افکار خود را بیان کنید و در مکالمات و ارائه‌ها ارتباط برقرار کنید.

گوش دادن به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید در اطراف شما چه می گذرد.

برای کسب نتیجه بهتر جهت بهبود مهارت های زبانی خود لازم است نکات زیر را در اولویت کار خود قرار دهید:

  • نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید: چهار مهارت زبانی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) را به ترتیب دشواری، از ساده ترین تا چالش برانگیزترین، رتبه بندی کنید. مهارتی که سخت ترین آن را پیدا می کنید، مهارتی است که باید بیشتر روی آن کار کنید.
  • سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید: ممکن است قبلاً مقداری انگلیسی بلد باشید یا هنوز در تلاش برای یادگیری اصول اولیه باشید. در هر صورت برای تقویت مهارت های چهارگانه زبان، همیشه ایده خوبی است که در یک آزمون سطح رایگان شرکت کنید و دریابید که مهارت های شما در چه سطحی هستند.
  • شما به درک اولیه گرامر نیاز دارید: به خاطر سپردن قواعد گرامر راه خوب یا سرگرم کننده ای برای یادگیری زبان انگلیسی نیست، اما داشتن یک ایده اولیه از ساختار جمله مهم است. هنگامی که پایه ساخته شد، همه چیز ساده تر می شود.
  • شما به یک دایره لغات اولیه نیاز دارید: دانستن کلمات پرکاربرد در ابتدا کمک زیادی می کند. آشنایی با عبارات رایج و دانستن برخی اصطلاحات نیز به شما کمک زیادی می کند. در واقع، یک فرهنگ لغت یا اصطلاحنامه را برای ارجاع سریع در دسترس داشته باشید.

راه های تقویت مهارت های زبان انگلیسی

تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی در نهایت منجر به تسلط کافی بر این زبان خواهد شد؛ هر کدام از این مهارت‌ها به اندازه کافی مهم بوده و می‌تواند سایرین را تحت الشعاع قرار دهد. برای دستیابی به این چهار مهارت زبانی اساسی، باید خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید: زبان انگلیسی را بخشی از زندگی خود در خانه، محل کار، در اوقات فراغت خود قرار دهید.

در ادامه روش های تقویت مهارت های زبان به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تقویت مهارت Listening

در یادگیری هر زبانی و تقویت مهارت های زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی دارد. گوش دادن موثر درک را تضمین می کند و از جمله موارد دیگر به بهبود دقت هنگام صحبت کردن کمک می کند. چگونه می توانید مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید؟ با گوش دادن فعال، یعنی توجه نه تنها به آنچه گفته می شود، بلکه به نحوه بیان آن نیز توجه کنید.

یک شنونده خوب بودن یک مهارت ارزشمند است زیرا، تا زمانی که خوب گوش دادن را یاد نگیریم، هرگز نمی توانیم فردی را که با او صحبت می کنیم درک کنیم.

ساده‌ترین روش برای آزمایش مهارت‌های شنیداری این است که به چیزی گوش دهید، از یک سخنرانی انگیزشی گرفته تا یک آهنگ جذاب، و سپس آزمایش کنید که چقدر آن را درک کرده‌اید.

1. به موسیقی گوش دهید

نوع موسیقی مورد علاقه شما چیست؟ همان را برای تقویت مهارت شنیداری زبان به کار برید، اما به شعر توجه کنید. (گاهی اوقات خواندن اشعار ممکن است به شما در درک آهنگ کمک کند).

2. تمرین شنیداری درک مطلب حل کنید

در تمرین درک مطلب گوش دادن، شما به قطعه گوش می دهید و سپس باید به سوالاتی در مورد آن پاسخ دهید. این بدان معنی است که شما باید خوب گوش کنید و جزئیات مهم را به خاطر بسپارید.

3. پادکست گوش دهید

هرچه محتوای انگلیسی بیشتری گوش دهید یا تماشا کنید، بهتر است. شما مهارت های زبانی خود را بهبود می بخشید و در مورد نکات ظریف فرهنگ انگلیسی که هرگز در یک کتاب درسی گرامر نمی یابید، یاد خواهید گرفت. این گزینه از روش های تقویت مهارت های چهارگانه زبان هم سرگرم کننده و هم آموزنده است.

برای تقویت مهارت شنیداری به مدت 15 تا 20 دقیقه به چیزی گوش دهید یا تماشا کنید، و سپس حدود پنج دقیقه آن را با صدای بلند یا نوشتاری خلاصه کنید.

4. مراقب مکث و سکوت مکالمات باشید

در حالی که در حال گوش دادن هستید، فقط به کلمات گوش ندهید – به مکث ها و سکوت های مکالمه نیز توجه کنید. اغلب، سکوت می تواند معنای زیادی داشته باشد. همچنین زبان بدن و حالات چهره در نشان دادن معنا تقریباً به اندازه خود کلمات مهم هستند.

به طور خلاصه، سعی کنید هر زمان که گوش می دهید، مراقب، توجه و صبورتر باشید.

5. بازی های حافظه انجام دهید

وقتی در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، انجام بازی به زبان انگلیسی می‌توانید چیزهای زیادی را به خاطر بسپارید. بازی‌های حافظه مخصوصاً می‌توانند با سرگرم‌کردن فرآیند یادگیری به شما کمک کنند چیزهای مهم را به خاطر بسپارید.

به عنوان مثال، اگر فهرستی از کلمات مرتبط با غذا را یاد می گیرید، می توانید از یکی از دوستانتان بخواهید که آن لیست را در حالی که دقت می کنید بخواند. سپس، ببینید چند مورد از لیست را می توانید به خاطر بسپارید و برای هر مورد صحیح یک امتیاز کسب کنید.

6. توان خود را در رونویسی امتحان کنید

رونویسی جایی است که شما به چیزی گوش می دهید و آن را دقیقاً همانطور که شنیده اید یادداشت می کنید.

شما می توانید هر گونه مطالب صوتی یا تصویری را بردارید و آن را رونویسی کنید. یا حتی می‌توانید در حین گوش دادن به آن یادداشت برداری کنید، که باعث می‌شود همزمان روی مهارت‌های نوشتاری و شنیداری خود تمرکز کنید.

7. فیلم تماشا کنید

فیلم‌ها، برنامه های تلویزیونی، اخبار، سرگرمی‌ها و رادیو را برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود امتحان کنید. اگر می‌توانید یک فیلم را چندین بار تماشا کنید. بهتر است در ابتدا فیلم را با زیرنویس ببینید و بعد از درک کردن ماجرا آن را بدون زیر نویس مشاهده کنید. می‌توانید رادیو انگلیسی را در خانه و یا تلفن همراه خود داشته باشید. حتی اگر واقعاً به آن گوش نمی‌دهید، گوش‌های شما با انجام دادن این کار به زبان عادت می‌کند.

8. در گردهمایی‌ ها شرکت کنید

یکی دیگر از راه های تقویت مهارت های زبان این است که در نمایش ها، نمایشگاه ها، سخنرانی ها و غیره به زبان انگلیسی که توسط مدارس یا جوامع انگلیسی زبان برگزار می شود، شرکت کنید.

تقویت مهارت speaking

تقویت مهارت های زبان انگلیسی بدون توجه به تمام جوانب امکان پذیر نیست. این مهارت اغلب سخت‌ترین مهارت از چهار مهارت زبانی است، اما به محض اینکه بتوانید کمی انگلیسی صحبت کنید، راه‌های زیادی برای بهبود سریع و لذت بردن از آن وجود دارد. روان صحبت کردن یکی از مفیدترین مهارت هاست و اگر مبتدی هستید یا فقط خجالتی هستید، ممکن است کار غیرممکنی به نظر برسد. اما با کمی تمرین، هر کسی می تواند سخنران خوبی شود.

9. پرسش و پاسخ تمرین کنید

درک چگونگی شکل گیری جملات مهم است، و می توانید با اصول اولیه ترتیب کلمات در یک جمله شروع کنید. یک راه آسان برای تمرین ساختار جملات اولیه، پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات است.

هنگامی که نحوه تشکیل و پاسخ دادن به سوالات را دانستید، می توانید از خود سوالاتی بپرسید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید. پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات می تواند شما را به ترتیب صحیح کلماتی که طبیعی به نظر می رسد عادت دهد.

با به خاطر سپردن فرمت پرسیدن و پاسخ دادن به سؤالات، مهارت های گرامر خود را بهبود می بخشید و به اعتماد به نفس بیشتر در صحبت کردن انگلیسی خود کمک می کنید.

10. پارتنر مطالعاتی پیدا کنید

از جمله روش های تقویت مهارت های زبان انگلیسی این است که یک شریک مطالعه پیدا کنید تا با او صحبت کنید؛ پیدا کردن یک شریک مطالعه آنلاین نباید کار دشواری نیست. اپلیکیشن‌هایی مانند hello talk  یا Tandem وجود دارد که می‌توانید افرادی را به زبان‌های مختلف پیدا کنید و شروع به صحبت نمایید.  بسیاری از کاربران در این برنامه‌ها برای تبادل زبان آماده هستند، بنابراین شما می توانید در ازای یادگیری زبان انگلیسی، زبان مادری خود را به آنها آموزش دهید.

پیشنهاد ما:  تکنیک های لیسنینگ آیلتس (7 نکته کلیدی)

همچنین می‌توانید در فیسبوک جستجوی سریعی برای گروه‌هایی درباره شرکای یادگیری و مطالعه زبان انگلیسی انجام دهید. به زودی یادگیرندگان مشتاق زیادی مانند شما خواهید یافت که ممکن است مایل به تماس آنلاین باشند و صحبت کردن را در یک محیط امن و بدون قضاوت تمرین کنید.

11. عبارات رایج را یاد بگیرید

به خاطر سپردن برخی از چیزها در مورد زبان انگلیسی زمانی که تازه شروع کرده اید به شما کمک زیادی می کند.

دانستن نحوه احوالپرسی با دوستان و غریبه‌ها، درخواست کمک یا هر گونه اطلاعات – اینها عبارات مکالمه‌ای هستند که می‌توانید تنها با تماشای یک ویدیو در یک جلسه یاد بگیرید. سپس به شما کمک می کند تا به چیزهای پیچیده تر بروید.

با این حال، نمها حفظ کردن کافی نیست؛ مطمئن شوید که کلمات را با صدای بلند تکرار می کنید. جلوی آینه صحبت کنید. صدای خود را ضبط کنید و با شریک زبان جدید خود تمرین کنید.

هرچه بیشتر تمرین کنید، صحبت کردن به زبان انگلیسی بدون نگرانی آسان تر خواهد بود.

12. تمرین تلفظ داشته باشید

امکان تمرین تلفظ با کمک انگلیسی زبانان ممکن است به صورت طبیعی برای افراد غیر بومی پیش نیاید؛ اینجاست که اپلیکیشنی مانند ELSA می تواند بهترین دوست شما باشد. ELSA از هوش مصنوعی و بهترین فناوری تشخیص صدا برای ارائه بازخورد فوری در مورد تلفظ شما استفاده می کند.

13. به چت تصویری بپیوندید

فناوری از نظر شبکه های اجتماعی بسیار پیشرفت کرده است، بنابراین، در هر کجا که زندگی می کنید، یک اتاق گفتگو برای پیوستن پیدا خواهید کرد.

14. حرف بزنید و ضبط کنید

 این ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چگونه می توانید با تکرار چندین بار ضبط را بهبود بخشید و به تقویت مهارت های زبان انگلیسی بپزدازید تا زمانی که از نتایج خوشحال شوید.

15. با دوستان خود گفت‌وگو کنید

وقتی سر کلاس نیستید با همکلاسی های خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. شما حتی می توانید یک گروه برای بازی کردن، صرف یک وعده غذایی یا فقط چت با هم تشکیل دهید. این مورد یکی از روش های تقویت مهارت های زبان که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

تقویت مهارت Reading

این مرحله فرآیندی از مغز است و توسعه آن به زمان نیاز دارد؛ ذهن شما باید به کلمات، عبارات و عباراتی که با نمادها نشان داده شده اند، معنی ببخشد، به علاوه گرامر و ساختار زبان مورد استفاده در متن را برای خواندن درک کند. اگر مهارت های خواندن قوی داشته باشید، برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی مفید خواهد بود.

16. هر روز روزنامه بخوانید

شما مجبور نیستید کل مقاله را بخوانید، اگرچه اگر بتوانید این کار را انجام دهید شگفت‌انگیز است! سرفصل ها را مرور کنید (به سرعت بخوانید و مرور کنید) و سعی کنید حداقل یک یا دو مقاله کامل را بخوانید و به تقویت مهارت های زبان خود مشغول شوید.

در حین خواندن مقالات، زیر کلمات ناشناخته خط بکشید و معانی آنها را به صورت آنلاین یا در فرهنگ لغت جستجو کنید. با خواندن روزنامه، چند کلمه جدید یاد می گیرید، اما همچنین در مورد رویدادهای جاری (چیزهایی که در حال حاضر در جهان اتفاق می افتد)، فرهنگ و مسائلی که خوانندگان انگلیسی زبان آن را مهم می دانند، یاد خواهید گرفت.

17. داستان های کوتاه یا داستان برای کودکان بخوانید

خواندن یک رمان کامل به زبان انگلیسی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما همیشه می توانید با چیزی کوچک شروع کنید، مانند یک داستان کوتاه. داستان‌های کودکانه یا به طور کلی داستان‌های کوتاه معمولاً سرگرم‌کننده هستند، یک یا دو درس را آموزش می‌دهند و با استفاده از واژگان ساده نوشته می‌شوند، بنابراین حتی مبتدی‌ها نیز می‌توانند داستانی را پیدا کنند که قابل درک باشد.

یکی از بهترین داستان های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی، مجموعه کتاب های پرفروش جهانی «هری پاتر» است.

18. تندخوانی را امتحان کنید

این نکته مخصوصاً برای زبان آموزان پیشرفته ای است که قبلاً زبان انگلیسی را خوب درک می کنند اما مشتاق پیشرفت بیشتر هستند، حائز اهمیت است. هنگامی که با سرعت معمول خود راحت مطالعه کردید، می توانید خود را برای خواندن سریع تر به چالش بکشید.

تکنیک های زیادی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی از طریق این کار وجود دارد. ساده ترین کار این است که یک تایمر تنظیم کنید و متن را مرور کنید. همچنین می‌توانید از انگشت یا اشاره‌گر (مانند خودکار) برای کشیدن متن در حین خواندن استفاده کنید. یا می‌توانید روی سرفصل‌ها، ابتدا و انتهای متن تمرکز کنید، زیرا آن قسمت‌ها نکات اصلی را پوشش می‌دهند. سعی کنید صدایی را که همراه شما می‌خواند را در ذهن خود خاموش کنید و متوجه می‌شوید که خیلی سریع‌تر می‌خوانید.

19. تمرین های درک مطلب را حل کنید

در نهایت، برای بررسی اینکه آیا مهارت های خواندن و درک شما بهبود یافته است، سعی کنید چند تمرین درک مطلب را به صورت آنلاین حل کنید. فقط سطح دشواری را انتخاب کنید و شروع کنید. حل یک یا دو تمرین کوتاه درک مطلب در هر هفته یک راه عالی برای بهبود مهارت های خود است.

20. کتاب و مقالات بخوانید

در ادامه معرفی راه های تقویت مهارت های زبان به خواندن کتاب‌ها و مقالات انگلیسی می‌رسیم. شاید کتاب‌هایی که قبلاً به زبان مادری‌تان خوانده‌اید یا به فیلم تبدیل شده‌اند. سعی کنید با کتاب‌های آسان شروع کنید، حتی کتاب‌های کودکانه و تصویری؛ تصاویر به شما کمک می‌کنند حتی اگر همه کلمات را ندانید مفهوم آن‌ها را درک کنید.

21. زبان دستگاه‌هایتان را انگلیسی کنید

سیستم عامل تلفن همراه، رایانه شخصی یا تبلت خود را به انگلیسی تغییر دهید. این عمل به شما کمک می‌کند تا بتوانید، دایره واژگان خود را بهبود بخشید.

22. سریعتر بخوانید و بیشتر بفهمید

عادت منظم به مطالعه در کل زندگی به شما کمک خواهد کرد. شما نه تنها واژگان عالی برای هر زمینه ای خواهید داشت، بلکه انسانی آگاه تر و فهمیده تر خواهید بود.

تقویت مهارت Writing

اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردم ترسناک باشد، اما هر کسی می تواند با کمی نظم و تمایل به یادگیری به نوشتن عادت کند.

نوشتن مهارتی است که فقط با تمرین بهبود می‌یابد. هر چه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد. اما اگر نوشتن به عنوان یک فعالیت چندان برای شما جالب نیست، شاید بتوانید یکی از روش های زیر را امتحان کنید.

23. دفترچه خاطرات داشته باشید

مطمئن ترین راه برای ایجاد عادت نوشتن و تقویت مهارت های زبان این است که یک دفتر خاطرات داشته باشید و هر روز در آن بنویسید. از آنجایی که دفتر خاطرات شخصی است، هیچ کس دیگری آن را نمی خواند یا شما را به خاطر اشتباهاتتان قضاوت نمی کند، بنابراین می توانید کاملاً آزاد باشید و هر چه دوست دارید بنویسید.

می توانید در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده اید، خاطرات مورد علاقه خود یا چیزی که مشتاقانه منتظر آن هستید بنویسید. در روزهایی که برای نوشتن احساس خستگی می کنید، می توانید پاراگراف ها را نادیده بگیرید و به جای آن یک یا دو لیست تهیه کنید.

24. ازGrammarly  استفاده کنید

در تقویت مهارت های زبان انگلیسی هیچ کس گرامر کاملی ندارد – حتی زبان مادری – و اشتباهات گرامری کاملاً طبیعی است. اما راه‌هایی برای به حداقل رساندن اشتباهات گرامری که هنگام نوشتن مرتکب می‌شوید وجود دارد، و یکی از بهترین‌ها ابزار نوشتن هوش مصنوعی،Grammarly  است.

می‌توانید Grammarly را بر روی مرورگر وب یا لپ‌تاپ خود نصب کنید و فوراً دستور زبان و علائم نگارشی خود را بررسی کنید و حتی درباره دلیل اشتباه خود بازخورد دریافت کنید.

25. داستان بنویسید

یکی از روش های تقویت مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی در خانه نوشتن داستان است. داستان‌ها فقط سرگرمی نیستند، آنها به ما کمک می‌کنند دنیا را درک کنیم. همه ما داستان هایی برای گفتن داریم، اما اغلب نمی دانیم چگونه آنها را بیان کنیم. ساده‌ترین راه برای رفع این مشکل خواندن کتاب‌های افسانه‌ها و افسانه‌های کودکان و نوشتن کتاب‌های خودتان است.

شما می توانید از همان شخصیت ها استفاده کنید اما آنها را به نوعی تغییر دهید یا آنها را در موقعیتی کاملا متفاوت قرار دهید.

باز هم، هدف این است که قوه تخیل خود را بهبود ببخشید و بنویسید، بنابراین لازم نیست نگران این باشید که چقدر “درست” است. علاوه بر این، شما حتی آنها را منتشر نخواهید کرد؛ می توانید داستان های خود را بنویسید و نظرات و افکار خود را واضح تر بیان کنید.

26. از الگوهای نوشتاری کمک بگیرید

می‌توانید با جستجوی آنلاین یک الگو برای هر چیزی که می‌خواهید بنویسید، و دنبال کردن الگو برای نوشتن الگوی خود کمک بگیرید.

28. یادداشت برداری کنید

کلمات یا عباراتی را که فکر می کنید مفید هستند همراه با معنی و مثال آنها یادداشت کنید. اگر آنها را در جملات ببینید، آنها را بهتر به خاطر خواهید آورد. در صورت داشتن دفترچه خاطرات می توانید از آنها استفاده کنید.

29. در وبلاگ نظر بنویسید

یکی از روش های تقویت مهارت نوشتن زبان نوشتن نظر در وبلاگ‌های مختلف است. در حال حاضر وبلاگ ها وب سایت هایی هستند که شبیه مجلات هستند. بسیاری از مردم از آنها برای افشای ایده های خود در مورد یک موضوع خاص یا برای توضیح چیزهایی استفاده می کنند – از نحوه بافتن روسری گرفته تا موارد بسیار پیچیده که در آن به موضوعات فنی یا فلسفی پرداخته می شود.

یکی از ویژگی‌های مشترک همه این وبلاگ‌ها تعاملی بودن آن‌ها است؛ خوانندگان می‌توانند نظر بدهند یا درباره ایده‌های بیان شده در وبلاگ بحث کنند. حتی اگر از طرفداران وبلاگ نباشید، ممکن است برخی از آنها را پیدا کنید که واقعاً شما را به شرکت در آن تشویق می کنند. بنابراین، فقط آن را انجام دهید. برای نوشتن چند جمله در مورد آنچه که در مورد محتوای وبلاگ فکر می کنید یا احساس می کنید و به تخصص خاصی نیاز ندارد، نظر بنویسید.

30. خلاصه برداری کنید

پس از خواندن یک محتوا، خلاصه‌ای از آن چه که برداشت کرده‌اید را یادداشت نمایید. این کار به تقویت مهارت ریدینگ شما کمک زیادی خواهد داشت.

جمع بندی

تمام نکات ذکر شده در بالا را می توان به یک مورد کاهش داد: تمرین، تمرین، تمرین!! هر سبک یادگیری که دارید، زبان مادری شما هر چه باشد، کلید کسب و تسلط بر یک زبان خارجی و تقویت مهارت های زبان انگلیسی این است که آن را تا آنجا که ممکن است تمرین کنید. فراموش نکنید سریع ترین راه برای یادگیری زبان این است که روی نقاط ضعف و قدرت خود تمرکز کنید.

برای یافتن مواردی که به شما در غلبه بر مشکلاتی که ممکن است برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود با آن مواجه شوید، ادامه دهید. تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی بیان می‌کند تا حد امکان خود را در معرض زبان قرار دهید. تمرین باعث عملکرد مناسب شما می شود، به این معنی که اگر می خواهید مهارت خاصی را بهبود بخشید، باید آن را تمرین کنید.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *