بلاگ

نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی (به همراه روش نوشتن)

در صورتی که دوستی انگلیسی زبان دارید و قصد دارید با یک نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی با نحوه نوشتن این سبک از نامه‌ها آشنایی پیدا کنید؛ مطلب خوبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. نامه یکی از قدیمی‌ترین راه‌های ارتباطی است که بشر در طول زندگی خود به کار می‌برده است؛ اما حضور تکنولوژی و دنیای ارتباطات هنوز نتوانسته این المان مهم را در تعامل میان افراد از بین ببرد. این مسأله حاکی از میزان اهمیت و کاربردی بودن نامه می‌باشد. برای انجام دادن بسیاری از کارها لازم است که به اصول نامه نگاری انگلیسی آشنایی داشته باشید.

بسیاری از درخواست‌های مختلف در حالت رسمی و دوستانه به وسیله نامه انجام می‌شود و یادگیری اصول نوشتن آن از جمله ملزوماتی است که هر زبان آموزی باید به آن بپردازد. لازمه نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی و یا ایمیل، آشنایی با نکات نگارشی و دستور زبانی در کنار دایره واژگان کافی می‌باشد.

تفاوت نامه های غیر رسمی و رسمی انگلیسی

نامه‌ها در حالت کلی به دو دسته رسمی و غیر رسمی طبقه بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها اصول نوشتن و قواعد خاص خود را با توجه به گیرنده نامه دارد. نامه‌های رسمی برای افرادی نوشته می‌شوند که آشنایی چندانی با آن‌ها ندارید؛ مانند مدیران و کارفرمایانی که حالت صمیمی و دوستانه‌ای در روابط شما حاکم نیست. در این صورت فرد نامه نگار باید از جملات و عبارت‌های رسمی و غیر صمیمی برای بیان درخواست و کار خود استفاده نماید.

نامه‌های غیررسمی، نامه‌های شخصی هستند که برای اطلاع دوستان یا خانواده‌تان درباره آنچه در زندگی‌تان می‌گذرد و برای انتقال احترامتان نوشته می‌شوند. یک نامه غیر رسمی معمولا به یکی از اعضای خانواده، یکی از آشنایان نزدیک یا یک دوست نوشته می شود. زبان مورد استفاده در نامه غیررسمی غیررسمی و شخصی است.

شما می توانید به معنای واقعی کلمه در مورد هر چیزی که احساس می کنید یا فکر می کنید می خواهید منتقل کنید، بنویسید. می توان نامه های غیررسمی نوشت تا عزیزان را از موفقیت خود در یک مسابقه، فیلمی که اخیراً تماشا کرده اید، سفری که قرار است بروید و غیره به اطلاع شما عزیزان برساند. همچنین می تواند جویا شدن در مورد رفاه آنها، دعوت از آنها برای همراهی با شما در یک سفر، تبریک به آنها برای شغل جدید، انتقال سلام و غیره باشد.

نحوه نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی

مانند هر نامه دیگری، قالبی برای نوشتن نامه غیررسمی به زبان انگلیسی وجود دارد. برخلاف نامه رسمی، نامه غیررسمی نیازی به ذکر موضوع خاصی ندارد. می توان آن را به سبکی ساده و محاوره ای نوشت. آنها ماهیت یک چت دوستانه دارند، بنابراین می توانند موضوعات مختلفی را شامل شوند. برخلاف حروف رسمی می توانید از عبارات محاوره ای استفاده کنید. چند دستورالعمل آسان وجود دارد که می توانید برای نوشتن نامه های غیررسمی چشمگیر از آنها پیروی کنید.

برای نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی از زبان صمیمی و خودمانی استفاده می‌شود؛ که این زبان بیشتر به سمت زبان محاوره متمایل بوده و ساختار این سبک از نامه‌ها از صمیمت بیشتری به نسبت نامه‌های رسمی برخوردار هستند. اصول نامه نگاری حکم می‌کند که حتی در نمونه نامه های غیر رسمی انگلیسی نیز برخی نکات مهم رعایت شود. که در ادامه به صورت کامل المان‌های اساسی در یک نامه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نشانی

برای اینکه قالب نامه غیر رسمی خود را درست کنید، باید آن را با آدرس فرستنده شروع کنید. آدرس در سمت چپ کاغذ نوشته شده است. لازم است آدرس کامل را بنویسید تا گیرنده بتواند به شما پاسخ دهد. بنابراین، مراقب باشید که آدرس صحیح را به همراه کد پین بدهید. اگر به شخصی در کشور دیگری نامه می نویسید، مطمئن شوید که کشور خود را در آدرس ذکر کرده اید.

بنابراین در نامه غیر رسمی به انگلیسی نشانی اولین فاکتوری است که باید در گوشه سمت راست و بالای صفحه آن را یادداشت نمایید. علت انجام دادن این کار این است که فرد گیرنده نامه برای پاسخ دادن به آن نیاز دارد که آدرس دقیقی از شما را در اختیار داشته باشد.

نوشتن نشانی به صورت عمده از قالب شماره و نام خیابان؛ شهر و استان محل سکونت، کد پستی و شماره تلفن یا ایمیل و نام کشور پیروی می‌کند که در نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی بهتر است بر طبق نحوه آدرس نویسی آن کشور این کار را انجام دهید.

تاریخ

پس از نوشتن نشانی حال نوبت به ثبت کردن تاریخ نگارش نامه می‌رسد؛ تاریخ معمولاً در زیر آدرس شما قرار می‌گیرد. رایج‌ترین طریقه نوشتن تاریخ در نمونه نامه غیر رسمی به انگلیسی شامل ماه، روز و سال است. تفاوت‌هایی در قالب تاریخ انگلیسی بریتانیا و آمریکا وجود دارد که در زیر با یک مثال به آن اشاره شده است. نوشتن تاریخ مشخص می‌کند که شخص گیرنده متوجه شود که شما دقیقاً چه زمانی نامه را نوشته‌اید و به همین دلیل ذکر آن از اهمیت زیادی برخوردار است.  

British English:

 15nd November 2020

15 November 2020

2020/11/15

American English:

 November 15nd,2020

November 15,2020

2020/15/11

مقدمه

در نوشتن نامه غیر رسمی به انگلیسی نوشتن موضوع کلی لزومی ندارد و پس از نام و آدرس و تاریخ می‌توانید متن نامه را با استفاده از عبارات زیر نامه خود را آغاز کنید.

Dear(name)

To(name)

Hi(name)

پس از آن حال یک عبارت دوستانه را برای احوال پرسی انتخاب می‌کنیم؛ شما می‌توانید نام آن‌ها را به همراه پیشوند‌هایی مانند عزیزم، نازنین و… استفاده نمایید و یا رابطه آن‌ها را با شما به جای نامشان به کار ببرید؛ به عنوان مثال عموی عزیزم، مادر بزرگ نازنینم. در صورتی که برای دوستی نامه‌ای می‌نویسید که از شما بزرگ‌تر است و یا رتبه برتری دارد بهتر است قبل از نام او از پیشوند‌هایی مانند خانم، آقا استفاده کنید. ‎

How are you?

حالت چطوره؟؟

How are you going?

اوضاع چطور است؟

I hope you are well

امیدوارم حالت خوب باشد

How have you been?

حالت چطوره؟

How is life treating you?

زندگیت چطور پیش میره؟

How are the kids?

بچه هات چطورن؟

I hope you doing well

امیدوارم خوب باشی

I hope you have a good day.

امیدوارم روز خوبی را شروع کرده باشی

I hope you are in perfect health

امیدوارم در سلامتی کامل باشی

هدف و بدنه

در ادامه نوشتن نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی هدف خود را از نوشتن نامه و موضوع اصلی بیان نمایید. کلماتی که در این قسمت استفاده می‌کنید، ماهیت نامه شما را مشخص می‌نماید. می توانید نامه غیر رسمی خود را با یک مقدمه شروع کنید تا لحن موضوعی را که قرار است مورد بحث قرار گیرد تنظیم کنید. می توانید با پرس و جو در مورد سلامت و رفاه گیرنده شروع کنید. به عنوان مثال، امیدوارم این نامه من شما را در صورتی از سلامتی بیابد.

سپس می‌توانید دلیل پشت نامه را توضیح دهید و بر خلاف نامه‌های رسمی، جزئیات را تا جایی که می‌خواهید دقیق ارائه دهید. نامه می تواند بیشتر شبیه یک گفتگوی دوستانه باشد تا یک مقاله. شما می توانید با لحن بسیار معمولی و شخصی بنویسید. اگر برای یک فرد مسن نامه می نویسید، از اصطلاحات یا جملات رسمی‌تر استفاده کنید.

پیشنهاد ما:  نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی (کاری، تحصیلی)

I would be grateful if you could send me the photos you took at the wedding

ممنون می شوم اگر عکس هایی را که در عروسی گرفتید را برایم ارسال کنید.

Thank you so much for inviting me to your wedding

از این که من را به جشن عروسیتان دعوت کردید بسیار ممنون هستم.

I’m having a birthday party and I would love you to come

می خواهم جشن تولد بگیرم و دوست دارم که شما هم بیایید.

Thank you for your letter. I was very happy to hear that

از نامه‌ی شما متشکرم. از شنیدن آن بسیار خوشحال شدم.

I wanted you to know that I’m coming to visit you next week

من می خواستم بدانی که هفته آینده به دیدار شما خواهم آمد.

I’m so happy to hear about your engagement

از شنیدن خبر نامزدی ات خیلی خوشحالم.

نتیجه گیری

پس از اینکه درباره موضوع مورد نظر صحبت کردید حال نوبت به جملات انتهایی در نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی می‌رسد که می‌توانید از عبارات زیر استفاده نمایید. نامه غیررسمی را با یک یادداشت دوستانه پایان دهید. از کلمات به گونه ای استفاده کنید که گیرنده احساس کند با شما زمان فوق العاده ای را سپری کرده است. مراقب باشید که مطمئن شوید که به آنها اطلاع می دهید که منتظر پاسخ آنها به نامه خود هستید.

Say hello to the kids for me

از طرف من به بچه ها سلام برسان

See you soon

به زودی می بینمت

Keep in touch

با من در تماس باش

I hope to see you soon

امیدوارم به‌ زودی ببینمت

I am impatiently waiting for your answer

بی‌صبرانه منتظر جواب شما هستم

امضا

در انتهای نامه غیر رسمی انگلیسی از اصلاحات با محبت، با محبت، دوست دوست داشتنی شما، با عشق و غیره، و به دنبال آن نام خود (بیشتر نام کوچکتان) به انتخاب خود استفاده کرده و سپس آن را امضا کنید.

Take care

مراقب خودت باش

Lots of love

دوستدار تو

Best wishes

آرزوی بهترین ها

Yours

ارادتمند شما

نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی

نحوه نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی متفاوت بوده و این سبک از نامه‌ها برای افرادی ارسال می‌شوند که رابطه صمیمی بین فرد فرستنده و گیرنده وجود دارد. به عنوان مثال یک نمونه نامه غیر رسمی به دوست صمیمی به انگلیسی می‌باشد که برای احوال پرسی و یا مسائل مختلف قصد نوشتن چنین نامه‌ای را دارید. اعضای خانواده نیز در دسته‌ی نامه‌های غیر رسمی و صمیمی قرار می‌گیرند که می‌توانید از اصول آن برای نوشتن نامه به آن‌ها استفاده نمایید.

برای آشنایی بیشتر با نوع نوشتار در زیر یک نمونه نامه غیر رسمی انگلیسی آورده شده که با کمک آن می‌توانید به اصول و قواعد مناسب با این سبک از نامه‌ها بیشتر آشنا شوید.

نمونه اول

BB Street,

Allahabad – 211005

12/02/2020

Dear Surya,

Hope you are keeping well, and everyone at home is keeping safe and healthy. It has been a long time since all of us have met, so I was thinking we could all meet up. I have planned to have a get-together next month. I would love to discuss more about it.

All of us could meet on Friday evening and stay over the weekend at a resort in Munnar. The climate in Munnar is great and it will be a good stress reliever. We could also go around the tourist spots if everyone is interested. If you are ready, we could talk to the others also. I will visit you next weekend to discuss more on this.

Awaiting your reply and hoping to meet you soon.

Love,

Sreya

سوریا عزیز

امیدوارم حال شما خوب باشد و همه در خانه سالم و سلامت باشند. خیلی وقت است که همه ما یکدیگر را ندیده‌ایم، بنابراین فکر می‌کردم همه می توانیم همدیگر را ملاقات کنیم. من برنامه ریزی کرده ام که ماه آینده با هم جمع شویم. من دوست دارم بیشتر در مورد آن بحث کنم.

همه ما می‌توانیم عصر جمعه همدیگر را ملاقات کنیم و آخر هفته را در استراحتگاهی در منار بمانیم. آب و هوای Munnar عالی است و استرس را کاهش می دهد. اگر همه علاقه مند هستند، می توانیم نقاط گردشگری را نیز دور بزنیم. اگر آماده هستید، می توانیم با دیگران نیز صحبت کنیم. من آخر هفته آینده به دیدار شما خواهم آمد تا در این مورد بیشتر صحبت کنم.

منتظر پاسخ شما هستم و امیدوارم به زودی شما را ملاقات کنم.

عشق

سریا

نمونه دوم

34, Park Avenue

Mumbai – 400023

24th September, 2021

Dearest Maria,

I was so glad to hear from my mother that you are back home after the trip. Hope you had a safe and enjoyable trip. I have been waiting to hear all about the trip from you.

Since this was the first time you have been to a foreign land, I guess every little bit of the trip was as exciting as you expected it to be. I have heard from my friends residing there that the place is extremely beautiful and that the people there are very endearing. However, I was worried when I knew that there were a few bomb blasts during your stay there. Hope all of you there were safe. I hope everything else was fine except for this.

I had spoken to your mother earlier, and she told me that you would be coming home after two weeks. I saw your pictures on Instagram as well. I can’t wait to meet you and hear all your stories. Waiting eagerly for your reply.

Your loving cousin,

Sarah

ماریا عزیز،

خیلی خوشحال شدم که از مادرم شنیدم که بعد از سفر به خانه برگشتی. امیدوارم سفری امن و لذت بخش داشته باشید. من منتظر شنیدن همه چیز در مورد سفر از شما بودم.

از آنجایی که این اولین باری بود که به یک سرزمین خارجی رفتید، حدس می‌زنم هر قسمت کوچکی از سفر به همان اندازه که انتظار داشتید هیجان‌انگیز بود. من از دوستانم که در آنجا زندگی می کنند شنیده ام که مکان فوق العاده زیبا است و مردم آنجا بسیار دوست داشتنی هستند. با این حال، وقتی فهمیدم در مدت اقامت شما در آنجا چند انفجار بمب رخ داده است، نگران شدم. امیدوارم همه شما در آنجا در امان باشید و امیدوارم همه چیز خوب بوده باشد.

من قبلا با مادرت صحبت کرده بودم و او به من گفت که بعد از دو هفته به خانه می آیی. عکس های شما را در اینستاگرام هم دیدم. من نمی توانم منتظر دیدار شما و شنیدن تمام داستان های شما باشم. مشتاقانه منتظر پاسخ شما هستم.

دختر عموی دوست داشتنی‌ات

سارا

سؤالات متداول

نامه غیر رسمی چیست؟

استفاده از نمونه یک نامه غیر رسمی انگلیسی به عنوان یک راهنمای خوب می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به دوست انگلیسی زبان خود یک نامه صمیمی و جذاب را بنویسید. سبک نوشتن نامه غیر رسمی انگلیسی به گونه‌ای است که ساختار جملات اکثراً محاوره و به دور از رسمی بودن خواهد بود و از عبارات دوستانه برای بیان موضوعات استفاده می‌گردد.

چگونه یک نامه غیر رسمی شروع می کنید؟

تا آنجا که به نامه غیر رسمی مربوط می شود، می توانید با سلام و احوالپرسی به شخص و ارسال احوالپرسی شروع کنید. سپس می توانید هدف نامه خود را بیان کنید.

تفاوت نامه غیر رسمی و رسمی در چیست؟

بدنه و المان‌های به کار گرفته شده در این نامه‌ها مانند تاریخ، امضا، بدنه و امضا یکسان است و تفاوت آن‌ها در نحوه بیان و لحن به کار گرفته شده در جملات می‌باشد.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *