آموزش مکالمه زبان انگلیسی

هزینه کلاس زبان انگلیسی چقدر است؟ (تعرفه کلاس زبان سال 1403)

یکی از ساده ترین و موثر ترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی شرکت در کلاس های زبان است. سوال های زیادی ممکن است در ذهن شما ایجاد شود درباره ی اینکه چه اموزشگاهی مناسب است؟ از کجا باید شروع کنم؟ هزینه ی کلاس های آموزش زبان چه مقدار است؟

باید گفت که همه ی این موضوعات اول به خود شما بستگی دارد که در ابتدا هدفتان چیست و قصد دارید تا چه حد و با چه نیتی ادامه دهید. همچنین قبل از اینگه هر کار دیگری انجام دهید می بایستی سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید و درباره آن از افراد متخصص در این کار مشاوره بگیرید برای مثال(مبتدی، متوسط، پیشرفته و…) و در چه سطحی قرار دارید و از سطحی که در آن هستید شروع به یادگیری کنید.

امروز ما می خواهیم به اینکه می توانید در چه کلاس هایی شرکت کنید و یا چه کلاس هایی مناسب شما است و هزینه های آنها چقدر است بپردازیم.

هزینه کلاس زبان انگلیسی به صورت نیمه فشرده

کلاس های زبان به چند دسته تقسیم می شوند به صورت تک روز، ترمی، ساعتی و…و طبق این تقسیمات هزینه های آنها نیزی با یکدیگر متفاوت است. کلاس های نیمه فشرده ی آموزش زبان انگلیسی می تواند برای افراد مبتدی نیز مناسب باشد و البته به طور کلی می توان گفت که در مقطع مبتدی و  نیمه فشرده کلاس های زبان انگلیسی و تعرفه های آن به صورت زیر است:

2 و یا 3 روز در هفتهتعداد روز ها
12 الی 18جلسهتعداد جلسات
60 تا 90 دقیقهزمان
5 تا 6 هفتهترم
900 هزار تا 1میلیون تومانهزینه( هر ترم)

قابل ذکر است که این قیمت به صورت حدودی و به طور کلی است و باتوجه به تغییر هر یک از این موارد بقیه موضاعات نیزی تغییر خواهند کرد. اگر انگلیسی شما در حد مبتدی است می بایستی  از این کلاس ها شروع کرده و سپس به صورت پله پله به سمت کلاس ها و مقطع های حرفه ای تر دست یابید.

هزینه کلاس زبان انگلیسی به صورت فوق فشرده

در کلاس های فشرده و یا فوق فشرده ی زبان انگلیسی شما زبان را به صورت سخت تر و البته حرفه ای تر خواهید آموخت که همانطور که از اسم که این کلاس ها مشخص است شما زبان را به صورت کاملا فشرده تر نسبت به کلاس های نیمه فشرده فرا خواهید گرفت. هزینه ی کلی این کلاس های فشرده به صورت زیر می باشد:

 5 روز در هفتهتعداد روز ها
15 الی 20 جلسهتعداد جلسات
180 دقیقهزمان
3 تا 4 هفتهترم
1.5 تا 2 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

این کلاس برای کسانی که مبتدی هستند پیشنهاد نمی شود. در هر مقطع و کلاسی با توجه به پیشرفته و فشرده تر شدن آنها قیمت ها و تعرفه متفاوت می شود، کلاس های زبان فشرده به دلیل زیاد بودن روز ها و ساعت آموزش در آنها قیمت بیشتری نسبت نیمه فشرده خواهد داشت.

هزینه کلاس زبان انگلیسی به صورت خصوصی

در کلاس های ها زبان انگلیسی به صورت خصوصی باعث دقت بیشتر و تمرکز در فرد می شوند، همچنین در این کلاس ها می توانید به صورت بهتر و به آنچه که در یادگیری زبان انگلیسی به آن نیازمند هستید بپردازید چرا که در این کلاس ها همه چیزی به زبان آموز انگلیسی و نیاز های او برای یادگیری زبان انگلیسی بستگی دارد مانند جلسات، روز ها  و…، اما در مجموع قیمت و هزینه ی کلی کلاس ها خصوصی آموزش زبان انگلیسی به شرح زیر است:

پیشنهاد ما:  تکنیک های لیسنینگ آیلتس (7 نکته کلیدی)
 منعطف با توجه به زبان آموزتعداد روز ها
متغیر با توجه به سطح فردتعداد جلسات
90 دقیقهزمان
متغیر با توجه به شرایط یادگیریترم
250 تا 450 هزار تومانهزینه( هر ترم)

به صورت حدودی و کلی قیمت هر ترم کلاس خصوصی زبان انگلیسی به صورت جدول بالا می باشد و معمولا ساعت آموزش در این کلاس حدود 90 دقیقه است و باقی موارد بستگی به فرد، سرعت یادگیری و سطح زبان او دارد.

هزینه ی کلاس زبان انگلیسی به صورت آنلاین

کلاس های آموزش آنلاین زبان انگلیسی همانطور که از اسم آنها پیداست به صورت آنلاین و غیر حضوری در برنامه ها مختلف صورت می گیرد. همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی شما به سه دسته ( مبتدی، متوسط، پیشرفته) تقسیم خواهید که این مورد نیز تاثیر مستقیم بر روی هزینه و قیمت کلاس ها دارد، همچنین قیمت های آموزش زبان انگلیسی با توجه به آموزشگاه ها و یا آموزنده هایی که تدریس زبان انگلیسی را بر عهده دارند متغیر است اما حدودا می توان گفت که قیمت های آنها حدود 20 تا 30 درصد کمتر نسبت به کلاس های حضوری آنها می باشد. به طور کلی شرح کلاس های آنلاین آموزش زبان انگلیسی به صورت زیر می باشد:

متغیر با توجه به آموزشگاهتعداد روز ها
متغیر با توجه به آموزشگاه( حدود 15 جلسه)تعداد جلسات
حدود 60 دقیقهزمان
متغیر با توجه به آموزشگاهترم
20 تا 30 درصد کمتر از کلاس های حضوریهزینه( هر ترم)

باید برای کلاس های زبان انگلیسی به صورت آنلاین بگوییم کاملا به صورت حدودی است و معمولا همه چیز در یادگیری به صورت آنلاین بستگی به آموزشگاهی که در آن مشغول به یادگیری هستید دارد.

هزینه ی کلاس زبان انگلیسی IELTS

کلاس های IELTS به دو صورت گروهی و خصوصی برگزار می شوند و با توجه به افراد و خصوصی و یا گروهی بودن آنها دارای قیمت های گوناگونی هستند. البته باید گفت که کلاس های زبان IELTS که به صورت گروهی هستند خود، به دو صورت فشرده و ترمیک برگزار می شوند. البته باید گفت که قیمت هر یک از کلاس های های IELTS با توجه به آموزشگاه هایی که به شما آموزش می دهند متفاوت است. به طور کلی شرح کلاس های IELTS به صورت زیر می باشد:

گروهی:

5 روز در هفتهتعداد روز ها
20 جلسهتعداد جلسات
180 دقیقهزمان
4 هفتهترم
4 تا 4.5 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

ترمیک:

3 روز در هفتهتعداد روز ها
12 جلسهتعداد جلسات
90 دقیقهزمان
4 هفتهترم
1.5 تا 2 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

خصوصی:

متغیر با توجه به زبان آموز( حدود 2 تا 3 روز)تعداد روز ها
با توجه به سطح زبان آموزتعداد جلسات
90 دقیقهزمان
متغیر با توجه به زبان آموزترم
370 هزار تومانهزینه( هر ترم)

البته همانطور که گفته شد تمامی این قیمت ها باتوجه به جایی که در آن مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید متفاوت است و می تواند قیمتی متفاوت از جدول های بالا داشته باشد.

هزینه ی کلاس زبان انگلیسی TOEFL

از دیگر کلاس های پیشرفته و البته بسیار حرفه ای زبان انگلیسی، کلاس های TOEFL است که در این مورد نیز نمی توان قطعی و به صورت دقیق چیزی درباره ی قیمت، تعداد جلسات، روز ها و … گفت، چرا که همه چیز آن مانند کلاس های IELTS متغیر است و اینکه این کلاس ها به دلیل بسیار حرفه ای و پیشرفته بودن قیمت بالایی دارد همچنین می توان گفت نمی توان به راحتی کلاس های TOEFL را پیدا کرده و در آن شرکت کرد. به طور کلی شرح کلاس های TOEFL زبان انگلیسی به صورت زیر است:

1 روز در آخر هفتهتعداد روز ها
حدود 18 جلسهتعداد جلسات
حدود 90 دقیقهزمان
حدود 9 هفتهترم
4.5 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

 

تدریس با کلاس های TTC

شاید با خود بگویید که کلاس های TTC چجوری کلاس هایی هستند. باید بگویم این کلاس ها مخصوص افرادی است که زبان را به صورت کامل و جامع آموخته و می خواهند که تدریس در آن حوزه را به صورت حرفه ای آغاز کنند است. در واقع می توان گفت که کلاسی مخصوص مدرس کردن افراد در حوزه تدریس زبان انگلیسی است. هزینه این کلاس ها به صورت حدودی است و به صورت قطعی نیست و می تواند متغیر و متفاوت باشد. به طور کلی شرح کلاس هایTTC به صورت زیر است:

1 روز در آخر هفتهتعداد روز ها
حدود 18 جلسهتعداد جلسات
حدود 90 دقیقهزمان
حدود 9 هفتهترم
4.5 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

کلاس های BEC و آزمون تجاری

کلاس های BEC از جمله کلاس هایی است که  ممکن است اسم آن به گوش کمتر کسی خورده باشد. این کلاس ها سر انجام دارای آزمونی است که توسط (ESOL)  صورت می گیرد که در واقع می توان گفت که این یک آزمون تجاری است. به زبان ساده این آزمون زبان انگلیسی شما را در محل کار شما می سنجد. همانطور که در موارد قبل گفته شد در این کلاس ها تمامی موارد آنها به صورت حدودی است. به طور کلی شرح کلاس های  BECبه صورت زیر است:

1 روز در آخر هفتهتعداد روز ها
حدود 18 جلسهتعداد جلسات
حدود 90 دقیقهزمان
حدود 9 هفتهترم
4.5 میلیون تومانهزینه( هر ترم)

 

در این مقاله ما به تعرفه های مختلف و قیمت های آنها پرداختیم و در مورد هر کدام از آنها کمی توضیح داده شد. در آخر باید گفت که تمامی این قیمت ها به صورت حدودی بوده و نمی توان نظری قطعی راجب قیمت های آنها داد و اینکه تعداد جلسات، روز ها، ساعات تدریس و قیمت آنها وابسته به مکانی است که در آن برای یادگیری زبان شرکت کردید است.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *