آموزش مکالمه زبان انگلیسی

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ (7 دلیل اصلی و منطقی)

زبان انگلیسی زبانی بین المللی است. یادگیری این زبان به دلیل بین المللی بودن آن می تواند مزایای زیادی داشته باشد. مهم ترین مزیت این زبان یافتن شغل های مناسب است که یادگیری زبان انگلیسی می تواند تاثیر مثبتی بر روزمه و همچنین نظر کارفرمایان داشته باشد. علاوه بر این زبان انگلیسی مزایای دیگری نیز دارد که در این مقاله 7 دلیل اصلی و منطقی برای بیان اهمیت یادگیری زبان انگلیسی شرح داده می شود.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی از چند جهت حائز اهمیت است که قرار است با 7 دلیل اصلی و منطقی آن ها را ثابت کنیم. اولین دلیل این است که زبان انگلیسی جهانی است و یادگیری آن باعث می شود که ارتباطات کاری شما پیشرفت کند. انگلیسی زبان دنیای مدرن است. این زبان اصلی مورد استفاده در تجارت بین المللی، دیپلماسی و دانشگاه است. یادگیری زبان انگلیسی شما را قادر می سازد تا به طور موثر با مردم از کشورها و فرهنگ های مختلف ارتباط برقرار کنید.

بنابراین موقعیت های شغلی شما نیز چند برابر می شود. زیرا امروزه بسیاری از شرکت های داخل ایران نیز به زبان انگلیسی اهمیت می دهد و دنبال فردی می باشند که به این زبان مسلط باشد. بنابراین اولین دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی، ارتقای شغلی است.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای دسترسی به اطلاعات مهم جهانی

بخش قابل توجهی از اطلاعات جهان به زبان انگلیسی در دسترس است. بیشتر تحقیقات علمی، پیشرفت‌ های فناوری و انتشارات دانشگاهی به زبان انگلیسی نوشته شده‌ اند. یادگیری زبان انگلیسی به شما امکان دسترسی به حجم وسیعی از دانش و منابع را می دهد. بنابراین برای اینکه بتوانید در آینده تحقیقات دانشگاهی و امور مهم زندگی خود را انجام دهید مطمئنا به زبان انگلیسی احتیاج پیدا می کنید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی به منظور مسافرت به کشورهای انگلیسی زبان

انگلیسی زبان رایج در بسیاری از مقاصد گردشگری است. توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی می تواند به شما کمک کند تا مسیرها را بپرسید، غذا سفارش دهید و راحت تر با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. به علاوه در شرایط اضطراری، دانستن زبان انگلیسی می تواند بسیار مهم باشد. اگر در یک کشور انگلیسی زبان هستید یا با افراد انگلیسی زبان سر و کار دارید، می توانید به دنبال کمک باشید، با مقامات تماس بگیرید یا وضعیت خود را به طور موثرتری توضیح دهید.

کتاب‌ های راهنمای انگلیسی زبان، وب‌سایت‌ ها و برنامه‌ ها به راحتی در دسترس مسافران هستند. تسلط خوب به زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که به این منابع دسترسی داشته باشید و سفر خود را به طور موثرتری برنامه ریزی کنید. همچنین انگلیسی اغلب به عنوان زبان مشترک در بین مسافران کشورهای مختلف استفاده می شود. دانستن زبان انگلیسی می تواند به شما کمک کند تا در حین مسافرت به کشورهای توریستی با افراد با کشورهای مختلف دوست و ارتباط برقرار کنید.

اما اهمیت دیگری که این زبان در سفرهای خارجی دارد این است که وقتی بتوانید ارتباط برقرار کنید و انگلیسی را متوجه شوید، در سفر مستقل تر می شوید. کمتر به تورهای با راهنما یا سفرهای گروهی وابسته هستید. در واقع تسلط به زبان انگلیسی می تواند تجربه کلی سفر شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و آن را لذت بخش تر، بدون استرس و با ارزش تر کند.

پیشنهاد ما:  چگونه در آزمون لیسنینگ آیلتس نمره ۸ بگیریم؟

آشنایی با فرهنگ های مختلف با زبان انگلیسی

مطمئناً دسترسی به زبان انگلیشی می تواند ابزار ارزشمندی برای گسترش درک فرهنگی شما باشد. ادبیات انگلیسی شامل طیف وسیع و متنوعی از آثار نویسندگان در سراسر جهان است. خواندن ادبیات انگلیسی زبان شما را در معرض سنت های ادبی، زمینه های تاریخی و دیدگاه های مختلف قرار می دهد. می‌توانید آثار کلاسیکی مانند نمایشنامه‌ های شکسپیر، رمان‌ های آمریکایی، ادبیات آفریقایی و غیره را که بینش‌ هایی را در مورد فرهنگ‌ ها و دوره‌های زمانی مختلف ارائه می ‌دهند، کاوش کنید.

هالیوود بخش قابل توجهی از فیلم ها و برنامه های تلویزیونی جهان را تولید می کند و بسیاری از آنها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی به زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که در داستان ها، فرهنگ ها و دیدگاه های مختلف غرق شوید. می‌ توانید فیلم ‌هایی از ایالات متحده، بریتانیا، هند و سایر کشورهای انگلیسی ‌زبان را تماشا کنید.

علاوه بر این با یادگیری زبان انگلیسی می توانید موسیقی های مختلف به زبان انگلیسی را گوش کرده و از محتوای آن استفاده کنید. یادگیری زبان انگلیسی شما را قادر می‌ سازد تا متن آهنگ را که اغلب مضامین فرهنگی، احساسات و مسائل اجتماعی را منتقل می‌ کند، درک کنید. شما می توانید به موسیقی از ژانرهای مختلف مانند راک، هیپ هاپ، پاپ و… از هنرمندان سراسر جهان گوش دهید.

به علاوه با زبان انگلیسی می توانید به محتوای بیشتری از اینترنت دسترسی داشته باشید. بیشتر محتوای اینترنت، از جمله رسانه های اجتماعی به زبان انگلیسی است. درگیر شدن با محتوای آنلاین انگلیسی زبان به شما این امکان را می دهد که با افراد با پیشینه های مختلف ارتباط برقرار کنید، روندهای جهانی را دنبال کنید و در بحث ها در مورد موضوعات مختلف شرکت کنید.

دسترسی به آموزش های کاربردی با زبان انگلیسی

در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید از کلاس های آموزشی آنلاین که به زبان انگلیسی برگزار می شوند، دسترسی داشته باشید. این کلاس ها معمولا آنلاین می باشد و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید بدون پرداخت هزینه به منظور ثبت نام در کلاس های آموزشی از دوره های آموزشی رایگان بهره مند شوید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای افزایش دانش

بدیهی است که هر اندازه توانایی های بیشتری داشته باشید، دانش شما نیز افزایش می یابد. یادگیری زبان انگلیسی نیز باعث می شود که بار علمی شما افزایش یافته و دانش گسترده ای داشته باشید. بنابراین مطالعه بیشتر این زبان به نفع شما خواهد بود.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای افزایش اعتماد به نفس

آدمیزاد هر اندازه که دانش و توانایی های بیشتری داشته باشد، به طبع اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهد داشت. یادگیری زبان انگلیسی باعث می شود که اعتماد به نفس شما افزایش یافته و روحیه بهتری داشته باشید. بنابراین توصیه می شود که مطالعه این زبان را جزو برنامه های روزانه خود قرار دهید.

کلام آخر

در نتیجه، یادگیری زبان انگلیسی مزایای ارزشمندی دارد که بسیار فراتر از مهارت زبان است. این زبان پلی برای دسترسی به ارتباطات جهانی، فرصت های شغلی و انبوهی از اطلاعات است. علاوه بر این، تجارب سفر را افزایش می دهد، درک فرهنگی را تقویت می کند و رشد شخصی را ارتقا می دهد. لذا اگر به دنبال گسترش دانش خود، پیشرفت در حرفه یا صرفاً غنی سازی زندگی خود هستید، تسلط بر زبان انگلیسی یک تلاش منطقی و ارزشمند است که در این مطلب 7 دلیل اصلی و منطقی را برای آن ارائه دادیم.

برای یادگیری زبان ، سایت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *