آموزش مکالمه زبان انگلیسی

چرا زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یاد بگیریم؟

امروزه زبان انگلیسی زبانی جهانی محسوب می شود و کاربرد های بسیاری در زمینه های مختلف از جمله زمینه های علمی،فرهنگی،تجارتی و…دارد. همچنین یادگیری زبان باعث ایجاد فرصت های مناسب در حوزه های مختلفی برای شما خواهد شد. به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی در جامعه امروز یک نیاز و یک ضرورت است. در این مقاله ما بیشتر به فواید و اینکه چرا باید زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد بگیریم می پردازیم.

گسترش روابط با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

با یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری خود و زبانی که عمده مردم امروزه به این زبان صحبت و مکالمه می کنند، بدون شک باعث ایجاد روابطی جدید و فرصتی برای اشنایی با افراد و فرهنگ های مختلف خواهد شد. همچنین شما می توانید زبان مادری خود را به دیگران آموزش دهید و یا فرهنگ خود را را به افراد مختلف نشان داده و آنها را با انواع فرهنگ ها و زبان ها اشنا کنید.

همچنین می توانید در موقعیت های مختلفی از این روابط اسفاده کرده و در زمینه های مختلفی پیشرفت و به کمال برسید.

ایجاد موقعیت های شغلی با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

از آن جایی که زبان انگلیسی زبانی بین المللی محسوب می شود و در بیشتر حوزه ها از جمله حوزه ی شغلی از آن استفاده زیادی می شود، یادگیری زبان باعث ایجاد موقعیت های شغلی متنوعی برای شما خواهد شد. همچنین تسلط بر زبانی کاربردی همچون زبان انگلیسی کارفرما های زیادی را تحت قرار می دهد و در واقع امتیازی برای شما محسوب می شود.

برای مثال به چندین شغل که بعد از یادگیری زبان انگلیسی می توان انجام داد اشاره کرد، مانند:

  • نویسنده
  • مترجم
  • ویرایشگر
  • مدرس زبان

البته که تنوع شغلی زیادی با یادگیری زبان انگلیسی ایجاد می شود و این چندین موقعیت بخش کوچکی از این تنوع شغلی است.

تقویت ذهن و مغز با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

یادگیری زبانی جدید بی شک دشوار و سخت است. اما یادگیری زبان با داشتن معایب ها، دارای مزیت های زیادی است که باعث پیشرفت و البته تقویت مغز و بهبود ذهن و حافظه میشود. طبق تحقیقاتی با یادگیری زبان انگلیسی حواس پرتی شما به حداقل میرسد، همچنین باعث تمرکز بیشتر ذهن می شود.

یادگیری زبان در سنین کمتر و در کودکی یک ضرورت و موضوعی حیاتی است. کودکان با یادگیری زبانی جدید در سنین کمتر می توانند دروس مختلف را ساده و سریع تر نسبت به سایر کودکان یاد بگیرند.

گفته می شود کودکانی که در سنین کمتر به یاد گیری زبانی جدید پرداخته اند شنونده های بهتری هستند. در نتیجه آنها به موضاعات و مسائل اطراف خود بسیار دقت کرده و فهمیدن موضوعات متنوع برای آنها ساده و راحت تر است.

کاربرد یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان زبان دوم در نگام سفر

یادگیری زبان انگلیسی می تواند برای شما سفری آسوده و البته آرامش بخشی را به ارمغان بیاورد.

یکی از اصلی ترین مشکلات در هنگام سفر خارج از کشور، مکالمه و صحبت به زبان کشوری است که به آن سفر کردید. اگر انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود اموختید نیازی به نگرانی نیست. طبق گفته ها و تحقیقات حدود 1.35 میلیارد از مردم جهان به زبان انگلیسی صحبت کرده و حتی در برخی از کشور ها این زبان به عنوان زبان اصلی آنها شناخته می شود.

زبان انگلیسی همانطور که قبلا گفته ایم در حوزه های مختلفی کاربرد دارد و زبان انگلیسی به عنوان زبانی برای ارتباط در موضوعات مختلف مانند تجارت، سفر و…استفاده می شود.

تاثیر یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در تحصیل

در این مقاله ما به کاربرد های زبان انگلیسی و اینکه چرا باید آن را به عنوان زبان دوم خود قرار دهیم پرداختیم و مثال های گونانی برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های مختلف زدیم. از جمله فرصت های شغلی مناسب، استفاده در هنگام سفر و…، البته زبان انگلیسی در زمینه های متعددی مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی از زمینه های پرکاربرد و البته مهم، که زبان انگلیسی نقش مهمی را درآن ایفا می کند در زمینه تحصیل است.

امروزه در اکثر مدارس و مراکز آموزشی زبان انگلیسی جایگاه مهمی دارد و نقشی موثر در تحصیل کودکان و بزرگسالان دارد. با آموختن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود، علاوه بر جایی که در آن اقامت دارید می توانید در سایر کشور ها و مناطق تحصیل کنید، و می توان گفت که زبان انگلیسی در هنگام مهاجرت نیز بسیار شما را کمک خواهد کرد.

پیشنهاد ما:  مکالمه انگلیسی درباره وضعیت سلامتی با ترجمه

لذت از محتوای های انگلیسی با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

شاید فکر کرده باشید که زبان انگلیسی زبانی است که فقط برای تجارت و موقعیت های اجتماعی از آن استفاده می شود ولی در اشتباه هستید.

با استفاده از زبان انگلیسی شما میتوانید محتوا های زیادی را به راحتی خوانده و متوجه شوید بدون انکه نیاز به مترجم یا برنامه ای برای ترجمه باشد. می توان از این محتوا ها گونان به چندین مورد از آنها اشاره کرد، نظیر کتاب ها، فیلم ها، انیمیشن ها، مجلات، موسیقی ها،  محتوا های موجود در رسانه ها و فضای مجازی و… .

همچنین بر طبق گفته ها و شواهد با استفاده از تماشا، شنیدن و یا خواندن محتواهایی که به زبان انگلیسی هستند علاوه بر لذت باعث تقویت، ساده تر شدن، علاقمندی و افزایش شورشوق در شما برای یادگیری زبان انگلیسی خواهد شد، همنطور با استفاده از اشنایی با محتوا هایی جدید شما دارای دیدگاه ها و افکاری جدید نیز خواهید شد.

با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم همه چیز را به خاطر بسپارید

همان طور که قبلا گفته شد یادگیری زبان انگلیسی باعث تقویت مغز و بهبود حافظه می شود.

اکنون می خواهیم به صورت دقیق به این موضوع بپردازیم، بر اساس تحقیقات افرادی که دو زبانه هستند حافظه ای بهتر وقوی تری نسبت به سایرین دارند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این افراد با دقت و جزئیاتی بیشتر خاطرات و تمامی اتفاقات را به خاطر میسپارند.

پس اگر حافظه ای ضعیفی دارید یادگیری زبانی جدید می تواند به شما کمک کند تا این مشکل را حل کرده و چه زبانی بهتر از زبان انگلیسی برای یادگیری. قابل ذکر است که این کار با تمرین و تکرار باعث تقویت و بهبود حافظه خواهد شد و با انجام این روند به مرور شما در این کار ماهرتر و البته قوی تر از قبل خواهید شد. بر اساس تحقیقات یادگیری زبان دوم باعث ایجاد خلاقیت در افراد نیز می شود.

افزایش اعتماد به نفس با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم

شاید باورش برای شما سخت باشد ولی با استفاده از یادگیری زبانی جدید و صحبت به زبانی به غیر زبان مادری خود باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد. طبق گفته ها صحبت به زبانی به غیر از زبان خود و تمرین برای بهتر سخن گفتن به انگلیسی باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می شود.

این کار با تمرین و تکرار باعث میشود تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد و البته با این کار شما به تقویت لهجه و تلفظ درست کلمات کمک خواهید کرد. همچنین با یادگیری زبان دوم شما به یک امتیاز جدید دست پیدا می کنید و همین موضوع می تواند در افزایش اعتماد به نفس شما موثر باشد.

با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم زبان علم را نیز بیاموزید

با توجه به اینکه انگلیسی به عنوان زبانی جهانی شناخته میشود، در اکثر موارد برای ارائه موضوعاتی مهمی از جمله مسائل علمی از این زبان استفاده می شود. طبق شواهد بیشترمطالب علمی به زبان انگلیسی منتشر می شوند.

در نتیجه فرا گیری زبان انگلیسی در زمینه علم نیز موثر است و مورد استفاده قرار میگیرد.

یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و تاثیر آن در تجارت

اگر تاجر هستید و یا در زمینه تجارت دستی دارید باید بگویم شما از جمله کسانی هستید که بسیار به یادگیری زبان انگلیسی نیازمند خواهد بود. شما با استفاده از زبان انگلیسی می توانید با کشور های گوناگون ارتباط برقرار کرده و باعث گسترش تجارت و کار خود شوید. همچنین می توانید با استفاده از این زبان موارد مورد نیاز خود که در محل سکونت خود یافت نمی شود را از کشور ها و قاره های مختلف تهیه کنید.

به صورت کلی و ساده، زبان انگلیسی در زمینه تجارت نقش مهمی دارد که باعث پیشرفت و گسترش می شود.

اینترنت و انگلیسی

در دنیای امروزه بیشتر مردم وقت خود را صرف گشتن در فضای مجازی و رسانه ها میکنند. البته باید گفت که در حال حاضر همه چیز با اینترنت و تکنولوژی سر و کار دارد و همه ی افراد امروزی می بایستی بروز و در جریانات اینترنت و دنیای مدرن باشند.

اگر کمی دقت کرده باشید متوجه این می شوید که بیشتر مواردی که در اینترنت و فضای مجازی مشاهده می کنیم به زبان انگلیسی است و می توان گفت که زبان اینترنت انگلیسی است. در نتیجه با یادگیری زبان انگلیسی، فعالیت و فهمیدن جریانات و محتویات اینترنت برای ما ساده تر و البته متنوع تر از قبل خواهد شد.

اشنایی با فرهنگ ها

همانطور که قبلا اشاره کردیم با استفاده از زبان انگلیسی، می توان با افراد گوناگونی از سراسر جهان ارتباط برقرار کرد و با انها آشنا شد. باید گفت که این اشنایی فقط به شناختن ان فرد محدود نمی شود! شما با آشنایی و شناخت افراد جدید می توانید از طریق آنها با انواع فرهنگ ها و سنت ها نیز آشنا شوید، و این اشنایی می تواند فقط از طریق افراد نباشد.

همانطور که می دانیم با استفاده از زبان انگلیسی میتوان خیلی ساده تر و راحت تر سفر و کرد و البته ارتباط راحت تری برقرار کرد. از این ارتباط می توان در زمینه های مختلفی استفاده کرد از جمله اشنایی با فرهنگ های مختلف.

نتیجه گیری

در نتیجه باید گفت که زبان انگلیسی زبانی مهم در جهان است و علاوه بر اینکه برای خود افراد موقعیت های مناسب به وجود می آورد و باعث زندگی راحت و بهتر برا انان می شود، بر محیط زندگی انها و البته اجتماع تاثیر مثبتی می گذارد.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *