آموزش مکالمه زبان انگلیسی

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

امروزه یوتیوب نوعی رسانه آزاد محسوب می شود که در آن افراد مختلف اقدام به تولید محتوای آموزشی یا سرگرمی و … میکنند. در این رسانه افرادی حضور دارند ک به صورت رایگان به شما در یادگیری زبان و تقویت مهارت های لیسنینگ کمک میکنند. ما امروز قصد داریم شمارا با چند مورد از این کانال ها آشنا کنیم.

1. کانال یوتیوب English Addict with Mr. Duncan

آقای دانکن یک معلم بسیار خوب برای شما است. اگر قصد دارید عبارات روزمره یاد بگیرید، آقای دانکن به شما کمک میکند. تعلیمات اقای دانکن به گونه ای است ک افراد مبتدی را به راحتی آموزش میدهد. دروس اقای دانکن فقط خواندنی یا شنیدنی نیستند، بلکه این دروس به صورت دو طرفه بین شاگرد و استاد است. گاهی شما باید با آقای دانکن تعامل کنین و به سوالات پاسخ دهید.

همچنین آقای دانکن یک پلی لیست در چنل خود دارد که شمارا علاوه بر اینکه آموزش میدهد با فرهنگ های مختلف نیز آشنا میکند.

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان

2. کانال یوتیوب BBC Learning English

یکی از مشهور ترین و کاربردی ترین چنل های یوتیوب برای یادگیری زبان چنل بی بی سی می باشد. در این چنل 0 تا 100 زبان انگلیسی آموزش داده می شود. گرامر و تلفظ و همچنین نمونه سوال های امتحانی نیز مطرح میشود. تمام این آموزش ها توسط افراد انگلیسی تبار داده می شود که به شما کمک می کند تا در یادگیری لهجه و تلفظ درست دچار مشکل نشوید.

علاوه بر روند آموزشی در این چنل یوتیوبی آموزش همراه با سرگرمی هم وجود دارد. به عنوان مثال آموزش با یک داستان یا یک نمایشنامه این سری داستان ها اغلب بیانگر یک موقعیت واقعی در یک مکان واقعی با افراد بومی صورت میگیرد تا به شما در صحبت روزمره کمک کند.

3. کانال یوتیوب JenniferESL

دنباله یه معلم میگردین تو یوتیوب ک به شما به صورت تخصصی تر زبان رو آموزش بده؟ جنیفر همون مربی پر ذوق زبانی است که به شما به صورت تخصصی تر و با روشی سرگرم کننده تر آموزش میدهد. این به این معنی نیست ک در چنل جنیفر شما فقط به صورت تخصصی باید زبان یاد بگیرید. بلکه جنیفر برای تمامی سطوح مختلف تولید محتوا میکند. اغلب درس های جنیفر به صورت تعاملی می باشد و اگر در نظر دارید به صورت پلکانی سطح خودتان بالا ببرید این چنل مناسب شما است.

3. کانال یوتیوب EnglishClass101.com

یکی دیگر از بهترین چنل های یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی englishclass101.com می باشد. این کانال تاسیس شده توسط چند معلم زبان انگلیسی است. در این چنل یوتیوبی علاوه بر ارائه آموزش راجب اتفاقات روزمره به شما در دیگر موارد نیز کمک میکنند.

پلی لیست سفر یا تجارت بخشی از این چنل می باشد. علاوه بر آن اگر در کنار یادگیری خودتون اقدام به تدریس برای افراد مبتدی کردید، میتوانید از منابع این چنل استفاده کنید که از نمونه سوالات یا جزوه های موجود محتوای چاپی نیز در اختیار داشته باشید.

4. کانال یوتیوب Real English

آیا به دنبال یک چنل برای تقویت مکالمه خود هستید؟ آیا در بیان کردن تلفظ لغات و یا جملات مشکل دارید؟ این چنل مختص شما تاسیس شده و تولید محتوا میکند. در این چنل افرادی با زبان مادری انگلیسی اقدام به حرف های روزمره خود میکنند و هر ویدئو دارای یک موضوع جدید می باشد که شمارا با لغات جدید آشنا می کنند. البته حوزه فعالیت های این چنل فقط مکالمه نیست در این چنل یوتیوبی شما با الفبا و نوع املا کلمات نیز آشنا خواهید شد.

5. کانال یوتیوب Business English Pod

این چنل به صورت تخصصی فقط به شما انگلیسی بیزینسی را تعلیم میدهد. برای بهره مند شدن از این چنل شما باید پیش زمینه ای از زبان انگلیسی داشته باشید. اگر به دنبال این هستید که کسب و کار خود را به صورت بین المللی گسترش دهید، این چنل به شما بسیار کمک خواهد کرد. به علاوه این کانال شما را با لغات و دیگر الفاظ مالی نیز آشنا خواهند کرد، نگران روند آموزشی نباشید که متوجه نشوید تمام آموزش ها به زبان ساده می باشند.

پیشنهاد ما:  چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ (7 دلیل اصلی و منطقی)

معرفی بهترین چنل های یوتیوب

6. کانال یوتیوب English with Lucy

اگر به دنبال سرگرم شدن و هم یادگیری هستین با لوسی همراه شوید. یک یوتیوبر خیلی محبوب انگلیسی که از یادگیری الفبا تا گرامر های سخت برای شما ویدئو دارد. متد آموزش لوسی بر پایه سرگرم شدن می باشد. علاوه بر این که لوسی به طور معمول به شما آموزش میدهد یک دوره انگلیسی تجاری رایگان نیز دارد که شما می توانید با عضویت در آن کانال از این دوره رایگان استفاده کنید.

7. کانال یوتیوب British Council: Learn English Kids

همانطور که از اسم این کانال پیداست این کانال برای آموزش زبان به کودکان می باشد. در این کانال یوتیوبی محتوای تولید شده علاوه بر سرگرم کردن کودک شما با انیمیشن یا ویدئو های کودکانه به کودک شما از پایه زبان می آموزد. گرامر و الفبا و نوع مکالمه همچنین در این کانال محتوای چاپی رایگان نیز وجود دارد که شما میتوانید با چاپ کردن این محتوا با کودک خود به تمرین کردن همان مطالب آموزش داده شده بپردازید.

8. کانال یوتیوب VOA Learning English

اگر اهل اخبار باشید حتما نام رسانه صدای آمریکا را شنیده اید. حالا این رسانه برای شما یک کانال یوتیوبی تاسیس کرده تا هم به شما زبان آموزش دهد و هم سواد خبری شما را بالا ببرد. در این کانال یوتیوبی به موضوعات مختلفی پرداخته می شود. علاوه بر اخبار شما می توانید مستند ها یا ویدئو های روزمره آمریکایی نیز تماشا کنید. به علت بزرگ بودن این رسانه و پست گذاری به صورت مداوم شما هرگز مطالب تکراری نخواهید دید.

9. Rachel’s English

راشل یک کانال تخصصی فقط در حوزه تلفظ انگلیسی و آمریکایی است. اگر قصد تقویت فقط مکالمه خود را دارید، قطعا راشل یکی از بهترین کانال هارا دارد. علاوه بر این محتوا راشل به شما کمک میکند چگونه در سفر صحبت کنید و همچنین راشل از تفاوت های لهجه انگلیسی و آمریکایی برای شما می گوید.

10. KidsTv123

یک کانال یوتیوبی برای کودکان که محتوای موزیکال تولید میکند و این متد یادگیری باعث ماندگاری در ذهن کودک میشود. اما این به این معنی نیست که فقط کودکان میتوانند از این کانال یوتیوبی استفاده کنند. شیوه یاددهی این کانال یوتیوبی به صورت کلی روی ذهن همه نقش میبندد و بزرگسالان نیز میتوانند از این کانال نیز استفاده کنند.

11. Study with Andrea

اگر مشغله بسیار زیادی دارید و زمان کافی برای خواندن یا دیدن محتوا های خیلی طولانی ندارید به کانال آندریا سری بزنید. آموزش های او کوتاه و به صورت روزمره تولید میشوند. آندریا به شما به صورت پیوسته آموزش میدهد. همچنین او به صورت شمرده شمرده توضیح میدهد تا به طور کامل در ذهن شما نقش ببندد.

12. National Geographic

اگر شما هم فکر میکنید نشنال جئوگرافیک فقط مختص طبیعت و مستند است، سخت در اشتباهید. برای بهتر کردن زبان خود و همچنین تلفظ و گویش خود به شدت میتوانید از گویندگان نشنال جئوگرافیک استفاده کنید. کافی است که یک ویدئو را همراه با زیرنویس تماشا کنید تا ببینید چقدر میتواند شما را در یادگیری و تقویت مهارت های زبان شما کمک کند.

13. Lingua Marina

نگران این نباشید کلمات جدید رو اشتباه تلفظ کنید. مارینا یک روس اصیل می باشد ولی حالا بدون مشکل انگلیسی صحبت میکند. مارینا تمام تجربیات خودش را با شما به اشتراک میگذارد تا با کمک گرفتن از مارینا شما نیز مشکل خود را حل کنید. مارینا به شما تلفظ و مکالمه آموزش میدهد. علاوه بر آن مارینا به شما تکالیف شنیداری و گفتاری نیز میدهد.

14. Oxford English Now

این کانال بیشتر به بخش دستوری زبان افعال و ضمایر مختلف انگلیسی می پردازد و یکی از منبع بسیار عالی برای افرادی ک به صورت مبتدی اقدام به یاد گیری زبان کرده اند است. به طور کلی اگر در افعال و ضمایر و حتی برگرداندن فعل به زمان گذشته یا فعل آینده مشکل دارید، این منبع برای شما بی نظیر است. همچنین در کانال اکسفورد می توانید از نمونه سوال های دانشگاهی و جزوه های چاپی نیز بهره مند شوید.

15. mmmEnglish

یک کانال یوتیوبی که با نظم و ترتیب 200 قسمت درسی برای شما تهیه کرده شما با ورود به این کانال انگار یک کتاب را باز کرده اید که 200 تا درس در آن وجود دارد. در این کانال علاوه بر املا و گرامر و مکالمه معمولی به شما صامت ها و مکالمه های معمولی و صفت ها و… نیز به طور کامل توضیح داده می شود .

کلام آخر

شما می توانید به راحتی با یوتیوب زبان بیاموزید ولی همه چیز به خود شما بستگی دارد که آیا میتوانید مدت زمان زیادی را صرف یوتیوب کنید یا خیر؟ مدرسان داخل یوتیوب و کانال های ذکر شده همگی از مدرسان به نام و خوب دنیا هستند ک به شما کمک میکنند در یادگیری امیدواریم که با استفاده از این مطالب بتوانید بهترین کانال یوتیوبی را برای آموزش خود انتخاب کنید.

این آموزش ها ممکنه برایتان مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *